Umiejętność zarządzania zespołem
to kluczowe zadanie menedżerów, szefów, liderów projektów.
Tylko pozytywnie wzmacniany zespół jest w stanie osiągnąć zadowalające wyniki biznesowe, wprowadzić innowacyjne rozwiązania, czy przetrwać moment kryzysowy.
Dziś inaczej rozumie się rolę szefa. Nie jest on zarządcą, ale liderem, który nie: nakazuje, wymaga, rozlicza,
ale uczestniczy, wspiera oraz jest mentorem dla zespołu
i poszczególnych jego członków.


Jeśli potrzebujesz
# nauczyć się przestać wyręczać swoich ludzi
i nie załatwiać wszystkich spraw samemu
# poszukać rozwiązań w sytuacjach, kiedy
nie możesz spełnić wszystkich oczekiwań
# chwalić, wyrażać uznanie, ale też zwracać uwagę
# przekazywać trudne decyzje oraz odmawiać
# swobodnie mówić o tym, na czym ci zależy
# konstruktywnie wychodzić z sytuacji, w których coś cię irytuje do tego stopnia, że utrudnia pracę
# nauczyć się rozmawiać ze zdemotywowanym pracownikiem
Zajęcia koncentrują się
na uczeniu i trenowaniu:
• pomagania podwładnym rozwiązywać problemy,
a nie wyręczaniu ich
• przekazywania użytecznych informacji zwrotnych zamiast destrukcyjnych ocen
• rozwiązywania konfliktów, posługując się kategoriami interesów
i problemów, a nie stanowisk i argumentów
• przekazywania i egzekwowania trudnych decyzji, oszczędzając swój czas i motywując podwładnych do wzięcia odpowiedzialności